Cukierki to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki i utrwalenie jej pozytywnego wizerunku w świadomości klientów. Po produkty tego typu sięgają zarówno niewielkie, rodzinne firmy, jak i międzynarodowe korporacje. Cukierki wręczać można kontrahentom podczas różnego rodzaju branżowych wydarzeń takich, jak targi czy konferencje lub dołączać kilka sztuk do składanego przez klienta zamówienia. Reklamowe słodkości różnić mogą się od siebie smakiem, kształtem czy wielkością. Co jeszcze warto wiedzieć na ich temat?Cukierki reklamowe produkuje się rozpuszczając cukier w wodzie do momentu, gdy uzyskanie zostanie stosowne stężenie umożliwiające rozpoczęcie procesu krystalizacji. Poszczególne ich rodzaje różnią się od siebie rodzajem zastosowanych składników oraz czasem podgrzewania substancji. Na rynku spotkać można się z cukierkami o różnych kolorach, stopniach twardości oraz smaku. Największą popularnością cieszą się produkty miętowe oraz owocowe – truskawkowe, cytrynowe, wiśniowe czy jabłkowe. Kwaśność takich słodkości uzyskanie się przez dodanie do nich kwasku cytrynowego. Osobną grupę produktów stanowią cukierki o właściwościach leczniczych, w składzie których znajdują się napary z rozmaitych ziół oraz roślin.
Masa cukrowa, z której tworzy się cukierki reklamowe, przed zapakowaniem na ona postać bardzo długiego paska, który w pierwszej kolejności zwężany jest do stosownej formy przy użyciu dwóch kół napędowych. Jedno z nich porusza się nieco szybciej, rozciągając i zmniejszając masę. Na następnym etapie prasa docina cukierki, które następnie wpadają na wypełnioną skrobią blachę. Zabieg te ma na celu zapobiec przed zlepianiem się ze sobą poszczególnych cukierków. Skrobia odsiewana jest po zakończeniu procesu wysychania słodyczy i wykorzystywana ponownie.
cukierki reklamowe są następnie pakowane. Do tego celu najczęściej wykorzystuje się celofan oraz papier. Pierwsze z tworzyw jest lżejsze, dzięki czemu za opakowane w ten sposób słodkości zapłacimy mniej niż w przypadku ich wersji papierowej.